Expertises

Voor verzekeraars en instanties verzorgt Medity niet alleen medische keuringen. Ook nemen wij onze opdrachtgevers medische expertises uit handen binnen vrijwel elk medisch specialisme.

Medity werkt samen met: 

  • neurologen
  • neuropsycholoog
  • orthopeden
  • psychiaters
  • cardiologen

Van aanvraag tot oplevering

Wilt u als verwijzende instantie een medische expertise uitbesteden? Dan verzorgt Medity uw case van aanvraag tot oplevering. Wij werken efficiënt en hanteren een zorgvuldige trajectbewaking.

TMA’s door Medity

Wij weten het al jaren, maar nu is ook uit onderzoek van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) gebleken dat het telefonische afnemen van de gezondheidsverklaring van grote meerwaarde is binnen het proces van de Medische Acceptatie.

De Telefonische Medische Acceptatie (TMA) heeft o.a. de volgende voordelen:

  • Persoonlijk, laagdrempelig en klantvriendelijk
  • Betere inschatting van de gezondheidsrisico’s
  • Minder afhakers gedurende het acceptatieproces
  • Kortere doorlooptijden t.o.v. schriftelijke/digitale vragenlijst
  • Selectie voor de poort, dus minder medische keuringen noodzakelijk

Het resultaat voor de verzekeraar vertaalt zich in een hogere kwaliteit van de portefeuille en het beperken van het risico. Dat is financieel gunstig en bovendien biedt het de mogelijkheid om het acceptatiebeleid beter af te stemmen en passende richtlijnen te hanteren.

Waarom Medity?

Wij hebben al 25 jaar ervaring met medische acceptatietrajecten en claimbeoordelingen.

Onze TMA-specialisten hebben dus ruime ervaring en inhoudelijke kennis om in te schatten welke gezondheidsrisico’s van belang zijn voor de verzekeraar.

Wij zijn op een vriendelijke manier vasthoudend en komen altijd tot een belafspraak met de klant.

Hoe gaat het in zijn werk?

  • NAW-gegevens van de klant worden aangeleverd door de verzekeraar
  • Voor 11 uur aangemeld? Dan nemen we nog dezelfde dag contact op met de klant
  • We maken met de klant een afspraak op welk moment de vragenlijst afgenomen kan worden
  • De klant krijgt per mail een afspraakbevestiging
  • Op de afgesproken tijd wordt de vragenlijst telefonisch doorgenomen met de klant
  • Dit duurt tussen de 20 en 40 minuten per klant (o.a. afhankelijk van de noodzaak van doorvragen)
  • De ingevulde vragenlijst wordt door Medity nog dezelfde dag geretourneerd aan de verzekeraar

Voordelen Medity t.o.v. callcenter?

  • Medity kan constante kwaliteit bieden:
    • Medische kennis
    • Klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid
    • Doorlooptijd
    • Flexibiliteit van bezetting
    • Opstellen van rapportage
    • Afspraken score (o.a. door rappellijst)
  • Een callcenter-medewerker heeft over het algemeen niet de benodigde inhoudelijke kennis.
  • Wij kunnen als flexibele schil dienen voor de verzekeraar (we kunnen als “overloop” dienen)
  • De verzekeraar kan samen met Medity de benodigde TMA-expertise en ICT-techniek ontwikkelen
  • Online Video consult is mogelijk (innovatie)

Kosten

  • Tussen de 65 en 90 euro per TMA
    • Afhankelijk van de omvang en techniek van de vragenlijst
    • Afhankelijk van wensen op het gebied van projectorganisatie